onsdag, september 15, 2010

veckans onödigaste loppisfynd


avatars myspace with Gickr


men ändå ett måste kände jag samma sekund som jag fick syn på den här made in china-bordsklockan med en satellitsekundvisare nere på stadsmissionen på hagagatan. är det bara jag som får lite kalla kriget- slash kapprustningsvibbar? det var ju fasligt modernt med rymden där ett tag ...

jag är smärtsamt medveten om att det här inte kan betecknas som ett fynd då den faktiskt kostade 150:- och det inte ens i felfritt skick. det är några delar på baksidan som saknas, men tyvärr inte något som påverkar ringfunktionen fick jag och bättre hälften bittert erfara senare på kvällskvisten. det är också osäkert om klockan håller tiden eftersom bättre hälften hotar med att förpassa den ut från sovrummet om jag drar upp den (gjordes det några tystlåtna klockor överhuvudtaget förr?).

för att summera: inte nog med att den var dyr, själva prylens funktion är alltså gonners. för att inte tala om att det här inte direkt är min första klocka av den här typen.

jag är ändå sjukt nöjd!

translation:
i bought this clock with a satellite sweep-second at a thrift store earlier this week. not even a proper find since it cost about 150 sek. so it was expensive and it's questionable if the clock can keep the time. not to mention that i have lots of similar clocks. still love it though!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall