måndag, februari 23, 2015

kommande festligheter vecka 9

är glad att jag äntligen fick ur mig mitt förra inlägg om böcker och läsning. eftersom böcker är min profession kändes det viktigt att det blev rätt och det där inlägget låg verkligen som en mastig semmeldeg över bloggandet, därav min frånvaro. men nu har jag åter kastat allt som heter prestationsångest åt sidan och är redo att härja loss på world wide web igen. men jag mjukstartar för säkerhets skull med en liten titt på vad som komma skall i veckan.

den här veckan är hyfsat lugn (vet inte om det beror på sportlov eller bristfällig planering, gulp). idag har jag träffat ett förlag och hört lite om kommande böcker på det eminenta greasy spoon. resten av dagen har ägnats åt framtidsspånande, vilket alltid är lika delar spännande som läskigt tycker jag. och om 45 minuter är indoor walking som gäller. alltså, det är mitt nya favoritpass på friskis. man går på crosstrainer med pulsklocka som man följer på en tavla. det hela går ut på att planera sin träning så att man inte tar ut sig för mycket eller för lite, för tidigt eller för sent. genom att tänka på det slipper man tänka på hur fruktansvärt jobbigt det är, mycket bra.in the cellphone 2010
imorgon lunchar jag med ett förlag som ska berätta om kommande släpp. ser nu också att jag visst ska skicka en folder på tryck, oupps. jag brukar räkna in ett par dagar extra, så det blir nog bra ändå det där... på kvällen styr jag och andreas upp planer för VÅR RESA TILL TOKYO i april. känns himla kul fast det kommer säkert kännas ännu bättre när vi bokat hotell och grejer. vill gärna ha tips, så bring it on i kommentarsfältet!

på onsdag ska jag spåna vidare på lite andra grejer på jobbet. vi ska även byta mobiloperatör på så jag misstänker att en del jobbtid kommer gå åt till att skrika frustrerat åt en icke samarbetsvillig mobil. kanske att jag måste dra till med en lunchträning på det för att lugna ner mig. på eftermiddagen har vi ytterligare en dragning av kommande titlar från ett förlag.studerar märkliga gubbar på gatan, bryssel
på torsdag ska jag förbereda ett stort möte. förutom min gamla vanliga svada med "hej det här ska vi pyssla med under året" ska jag för första gången också hålla i en workshop. på engelska. men tror det kan bli bra, eh.

på fredagar försöker jag samla ihop alla smågrejer och dona med. finns säkert en massa att ta tag i. fredagkvällen är oplanerad än så länge, men det lutar åt att laga god middag, dricka ett eller två glas gott vin och somna efter en halv film.matt linoljefärg från gysinge
i helgen är det också ganska oplanerat men på lördag ska jag gå på ett flexpass och sen ska vi försöka ta tag i det sista med hallen innan det är dags att ringa elgubben. (äntligen!)

3 kommentarer

Helen sa...

Hojta om du vill boka pass samtidigt på Svettis, vore kul!

nostalgifabriken sa...

@helen: jaaa! jag brukar gå på ringen kvällstid men kan också komma loss på luncher. dm:ar dig!

nostalgifabriken sa...

@helen: jaaa! jag brukar gå på ringen kvällstid men kan också komma loss på luncher. dm:ar dig!

© nostalgifabriken
Maira Gall