måndag, september 06, 2010

en del har fisk i stekpannan. jag har mina på väggen.

fish in my kitchen
vad är det här för fula fiskar?

fish in my kitchen
och vad gör de i mitt kök?

fish in my kitchen
man skulle kunna tro att fiskarna (och fjärilarna) inte har gjort något annat än att pryda folks väggar i all evighet. men i själva verket är arken omslagspapper som inhandlades i en bokhandel i san francisco för fyra dollar stycket (dyrt för att vara omslagspapper, billigt för att vara affischer. jag älskar att överlista systemet, hi hi).

fish in my kitchen
de får samsas med john wayne om utrymmet. honom lägger jag inte heller i stekpannan.

fish in my kitchen

matrjosjkas in my kitchen
de här stadiga damerna är i alla fall mycket nöjda med kökets fauna och det stiliga sällskapet på kylskåpsdörren. man får ju göra sitt för att få dem att trivas liksom.

translation:
some have their fish in the frying pan. i keep mine on the wall. the sheets with animals are originally wrapping-paper bought for four dollars each in a book store in san francisco. expensive for being wrapping-paper, cheap for being posters. i love to beat the system, hi hi.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall