tisdag, september 21, 2010

en liliputanertrupp såhär på tisdagskvällen

foto: www.circusmuseum.nl

efter att ha klämt hbo:s carnivale och sara gruens roman water for elephants kan jag bara konstatera att jag är inne i någon slags cirkusfas just nu. lyckan blev total när jag hittade den här holländska sajten som har samlat väldigt många cirkusaffischer. där kan man också köpa såväl nytryck av cirkusaffischer som äkta vara (vä-hääldigt dyrt, men ändå).

foto: www.cirkusmuseum.nl

foto: www.cirkusmuseum.nl

är mitt nya intresse fascinerade? ja. politiskt korrekt? ehh, nej. men jag kan verkligen inte sluta. dags för anonyma cirkusnostalgiker? förmodligen.

ps. för ett par år sedan fanns ett nytryck av en cirkusaffisch att köpa på kungliga biblioteket. vet inte om den finns kvar, men den var hemskt fin och billig om man är sugen på att klä väggen med en kraftekvilibrist i högform. ett annat bra cirkusrelaterat boktips är tigertämjerskans bekännelser av robert hough. någon som har ytterligare ett cirkusboktips att slänga in?

translation: 
after seeing the teveseries carnivale and reading sara gruen's water for elephants you can easliy say that i am in a circus phase right now. and a few days ago i found a dutch site where you can buy reprints of circus posters (and the real deal, although they are quite expensive). is my new interest fascinating? yes. politically correct? errrm, no. time to see circus nostalgians anonymous? probably.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall