lördag, september 18, 2010

en helg på öjn

gotland, autumn
förra fredagen tog jag semester för att åka till – ja gissa var.

gotland, autumn
huvudet på spiken om någon gissade gothland.

gotland, autumn
vad gjorde jag där? jo, jag hälsade på min vän helena som nyligen flyttat till öjn. min vän björn var också där. han hade fått för sig att han skulle tälta på fårö, men när han låg och stirrade upp i tälttaket under torsdagsnatten kom han på bättre tankar och bestämde sig för att göra oss sällskap. ett ypperligt val tyckte vi.

gotland, autumn
gotland vid den här tiden på året är väldigt mycket "stängt för säsongen". vilket jag i och för sig gillar.

gotland, autumn
gotland, autumn
gotland, autumn
gotland, autumn
gotland, autumn
gotland, autumn

gotland, autumn

gotland, autumn
i visby hade vi i alla fall sällskap av den här stilige postmannen.

gotland, autumn
och gick på katthemmets loppis (jag hittade inget denna gång, men kombinationen katter och loppis är lite av en dream come true).

gotland, autumn
det fick bli lite torrt franskt cider istället. och sen fick det vara bra så.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall