tisdag, september 07, 2010

hemnet


den här lilla sommarstugan såg jag för ett par veckor sen på hemnet. huset ligger på ingarö och är ett gammalt missionshus. det är en mardrömsplanerad dröm. ett jättestort rum (med bevarad predikstol), fyra meter i takhöjd och sovrum i vad jag tror har varit skafferiet i köket. men ändå!


jag slutade titta när budgivningen låg på 1,4 miljoner.

translation:
i saw this summer cottage a few weeks ago on hemnet, a swedish estate-agent site. the house is a former place of worship (with a preserved pulpit), not very well planned (the bedroom is in the former kitchen pantry), but still! i stopped watching it when the bidding was at 1,4 million sek.

1 kommentar

Johanna sa...

Meh, dags för dig att komma över och hälsa på mig på Gotland. Det hör jag det.

© nostalgifabriken
Maira Gall