fredag, september 03, 2010

kräftskiva #2

kräftskiva #2

i helgen var jag på kräftskiva #2 för året (och faktum är att jag har hunnit klämma kräftskiva #3 den här veckan också, men det har jag inga bilder på). på bilden syns dock inga kräftor utan välkomstdrinken.

kräftskiva #2

värden var glad. och lite suddig.

kräftskiva #2

medan vi väntade på att de andra deltagarna skulle dyka upp kittade vi verandan. det blev som en blandning av födelsedagskalas och kräftskiva.

kräftskiva #2

fördelen med att vara en av de första som dyker upp är att man hinner med många välkomstdrinkar. (och att man hinner paxa de bästa sovplatserna).

kräftskiva #2

elsa hade gjort sig kräftfin.

kräftskiva #2

och kräftorna hade gjort sig fina för oss.

kräftskiva #2

alltid lika kul att se att det obligatoriska kräfthattstvånget efterlevs.

kräftskiva #2

den här västerbottenspajen drömde jag salivdrömmar om i flera dagar efteråt. pajskalet var så knaprigt och saftigt att det påminde om digestivekex.

kräftskiva #2

för den som inte ville suga på asätare fanns kronärtskocka.

kräftskiva #2

sedan lekte vi lekar i tusen timmar efteråt. fast nu får det nog vara slut på kräftskivandet för det här året. annars börjar nog min lever strejka eller något.

2 kommentarer

egoistiska egon sa...

Ser misstänkt mycket ut som den kräftskiva niotillfem var på i helgen? Eller är jag bara bloggskadad?

nostalgifabriken sa...

ahmenvisst serru. vi har tydligen gemensamma vänner.

© nostalgifabriken
Maira Gall