söndag, maj 31, 2015

en söndagslista

nu var det ju ett tag sen, så vad sägs om en liten lista? jaa! den här listan har jag snott från cecilia:

var är du nu?
sitter i mitt överbelamrade vardagsrum, innehållande bland annat vår gamla spis, tre stegar i varierade längder samt väldigt många verktyg. hallrenoveringen är inne i sin slutliga fas. det enda som är kvar är att elektrikern ska fixa det sista med nya elen, väggarna ska spacklas, tapeter ska upp, listerna ska målas ... eh, ja.

hur har du det?
jovars, lite trött efter aw utan middag i fredags samt 40-årsfest igår. hoppas på en händelselös vecka så man får vila upp sig en aning.

vad åt du senast?
hemgjord smoothie. 

vad ska du göra idag?
äta middag och röja upp här hemma tills hanna och richard kommer förbi för att titta på världens bästa teveserie (fjärde gången jag ser den nu).

vad ska du göra i helgen?
well, den är ju nästan slut, men se ovan för de sista skälvande timmarna.

vad var det senaste du köpte?
två bullar på thelins när jag hälsade på min syster och systerson i lördags.

när reser du nästa gång?
har bokat en resa till paris i början av juli. fick lite ångest precis innan jag bokade för att det inte var ett så exotiskt resmål (tokyo har skämt bort mig). så vi panikkollade resor till rumänien (av alla ställen) men eftersom vi bara kunde vara borta fyra dagar pga calles jobb kändes det dumt att bränna en massa extra tid på mellanlandningar. så det blev något med direktflyg. 
IMG_7309liten

vad är det bästa med den här veckan?
att elektrikern kom och styrde upp elen. äntligen slipper vi hängande elkablar i taket! calles tidsuppskattning på hur lång tid elektrikern behövde för att styra upp saker och ting: en timme. min gissning: en arbetsdag. elektrikerns uppskattning: fyra arbetsdagar. jaha. där ser man. 

vilken teveserie såg du senast?
mad men. 

hur ser du ut nu?
förmodligen ingen syn för gudar. har precis varit och tränat.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall