tisdag, december 02, 2014

emily dahls bloggjulkalender: en bild på något gott du ätit i år

emily dahls traditionsenliga julkalender har dragit igång och jag hakar på så länge tiden, lusten och orken är med. nu är det ju redan den andra december, så för enkelhets skull hoppar jag in på lucka nummer två direkt.

lucka två: en bild på något gott du ätit i år

bánh mì_liten min egengjorda bánh mì-macka som jag gjorde i somras gick inte av för hackor. de där inlagda grönsakerna och koriandern, mmm ...

fast det är egentligen inte det mest spännande jag ätit det här året, utan det här:
det heter också bubbies eller mochi-glass, för er som blir något avtända av ordet hölje i matsammanhang. jag blev alltså helt BESATT av detta. tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro nog att fota men däremot ägnade jag timmar åt att googla efter ett bra recept. i vanlig teoretisk krusidulltantsordning har jag inte kommit längre än att införskaffa det (eventuellt) rätta mjölet, men den här videon tror jag i alla fall på om man vill göra sina egna.


imorgon tar vi itu med en bild på någon du älskat i år, vi ses!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall