onsdag, december 24, 2014

emily dahls bloggjulkalender: en bild som bäst beskriver din december

sista veckan innan jul tror man alltid att man ska ha tid att trappa ner på jobbet inför julledigheten, såpskura alla golv samt ta itu med alla kolarecept man samlat på sig på pinterest under hela året. vilket såklart aldrig händer, så det är därför jukalendrandet fått stryka på foten tyvärr. men idag, på självaste julafton, är jag redo att ta itu med den sista luckan i emily dahls bloggjulkalender. detta fantastiska upplägg som har blivit en riktigt härlig bloggtradition och jag hoppas få fortsätta nästa år, och nästa, och året efter det.

lucka 24: en bild som bäst beskriver din december

rutan och tårtan älskar att fira jul. alla dessa spännande lukter, alla presentsnören man kan få tag på och äta, alla levande ljus man kan bränna svansen på, alla dessa saker man kan riva ner. julgranen tex. så min december har till ca 20% bestått av grubblerier över hur man kan få granen att förbli stående denna jul, speciellt nu när vi satsar på att ha en stor gran. jag trodde jag hade lösningen när jag kvistade förbi sekelskifte, som precis öppnat butik borta på karlavägen. där såg jag en julgransfot i massivt gjutjärn och tänkte att ja, den är dyr som sören, men den är ju så snygg. och den lär ju vara kattsäker.

men jag vågar inte riktigt lita på att julgransfotens stabilitet ensam ska ta hem det här. så jag har tagit det säkra före det osäkra och gjort en liten matta av aluminiumfolie (som katter hatar att gå på).

resultat: av min snordyra julgransfot syns intet. min catlady craziness är dock i allra högsta grad synlig. men håll tummarna, än så länge verkar det funka!
julgranen_liten god jul!

2 kommentarer

Unknown sa...

Om du gillade julkalender som Emily Dahl hade på sin blogg under december månad så vill jag tipsa dig om min fotoutmaning 2015.
Den är uppbyggd på samma vis men under ett helt år istället. En dag i veckan, valfri, så lägger du upp en bild som passar till veckans tema på din blogg och/eller instagram.
All information om fotoutmaningen 2015 och varje veckans tema hittar du på den här adressen.
http://louiseiturkiet.blogg.se/2014/december/53-veckors-fotoutmaning.html

Ha en bra Tisdag och god fortsättning på nya året.
Kramar Louise

nostalgifabriken sa...

@louise: tack för tipset, det här ska jag genast kolla upp! gott nytt år! kram

© nostalgifabriken
Maira Gall