torsdag, augusti 06, 2015

vi ägnar oss åt speed tourism i venedig och snyltar på en bondgård. bland annat.

jag hann knappt komma hem och packa om från paris innan det var dags för semesterns utlandsresa no 2, denna gång till norra italien. vi landade i ett mörkt venedig så det var lite svårt att göra sig en uppfattning om stan, men när jag slog upp mitt sovrumsfönster på morgonen såg stan så här inbjudande ut.
IMG_5844_liten
och visst är ni intresserade av att titta utsikten från toalettfönstret också, jaaa? ecco la vista!
IMG_5850_liten
eftersom vi bara hade ett par timmar på oss innan vi skulle hämta ut hyrbilen  bestämde vi oss för att omgående spana in stan. pronto, som italienarna säger.
IMG_5864_liten
illustrerar med lite ljud: klick klick klick klick.IMG_5871_liten
IMG_5886_liten
IMG_5891_liten
IMG_5869_liten
IMG_5874_liten IMG_5881_liten
IMG_5892_liten
på ett antikvariat köpte andreas en fin affisch med pastamotiv. dock ej med på bild.
IMG_5894_liten
IMG_5900_liten
själv köpte jag ett par kattvykort. once you go crazy cat lady you never go back. hittade dock inga francobolli (eventuellt italienskans roligaste ord) så det blev inga vykort ivägskickade.
IMG_5902_liten
här sitter vi utanför hyrbilsföretaget och väntar på att bli blåsta på priset med en massa extraförsäkringar hit och dit och bla bla bla. men sen bar det iväg!
IMG_5903_liten
björn hade bokat in oss på en förtjusande charmig bondgård i vich utanför ponte nelle alpi. det första vi gjorde när vi kom dit var att sätta oss i trädgården, korka upp lite vin och känna in semestern.
IMG_5914_liten
björn hade missförstått matupplägget lite och trodde att middag ingick. vilket det inte gjorde, så vi fick några grönsaker från trädgården och lite pasta av den snälla värdinnan. vilket gjorde att vi blev lite kaxiga och bad om att få köpa några flaskor vin av henne när vi ändå snyltade. det fick vi. då kan man se så här nöjd ut.
IMG_5959_liten
andreas såg rätt italiensk ut förresten. IMG_5916_liten
det gör inte björn.
IMG_5926_liten IMG_5917_liten
jag och martina beskådade djurlivet på bondgården.
IMG_5922_liten IMG_5920_liten
IMG_5944_liten IMG_5935_liten
IMG_5950_liten
IMG_5965_liten
andreas dokumenterade vyn. che bella vista! och så vidare. IMG_5968_liten
här ser jag ut som om jag har sålt il burro och tappat la moneta. men så var inte fallet, jag lovar. kanske bara lite trött på sin höjd.
IMG_5955_liten
IMG_5953_liten
ungefär så här förflöt hela kvällen och vi satt och pratade och allmänmyste till långt in på småtimmarna.
 IMG_5961_liten

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall