lördag, mars 05, 2011

glasklara favoriter just nu

coctail glasses
ända sedan jag fick två fantastiskt fina coupeglas av min vän hanna på min trettioårsdag har jag varit på jakt efter fler. för tillfällen när man är fler än två och andan faller på och man vill poppa lite bubbel tänker jag.

att dricka bubbel ur coupeglas är tydligen en smakmisshandlare av rang eftersom bubblorna försvinner innan man ens hunnit säga "gott nytt år". men eftersom jag prioriterar utseende före smak (och i ärlighetens namn inte har så förfinade smaklökar att jag känner skillnad) slog jag till direkt när jag såg de här färgglada raringarna på rymd-interiör på lundagatan.

ovanför mina nya coupeglas har jag mina ölstövlar. det blir aldrig tråkigt att dricka öl ur dem, eller någon annan vätska för den delen. men man får vara beredd på vätskerelaterade överraskningar.

längst ner finns temuggar med klassiska penguinmotiv som jag har inhandlat på mitt jobb. till höger om dem mina allglas libbey hobstar. nu går det att få tag på dem lite överallt, men när jag fick nys om dem kunde de bara inhandlas i skum bartendergrossbutik i norra hammarbyhamnen. tror jag köpte 8 stycken för 120:- allt som allt, ett extremt förnämligt pris tycker jag.


translation:
i bought some old coupe glasses a while ago. love'em!

2 kommentarer

Emma - EoE diary sa...

Jättefina glas. Har också hört att det tydligen är helfel med coupe för smaken men det är ju så rätt för känslan!

nostalgifabriken sa...

tack! håller helt med, att dricka bubbel i rätt glas är halva upplevelsen tycker jag.

© nostalgifabriken
Maira Gall