fredag, mars 18, 2011

har du sett fru kantarell?

necklace

nä, men om man skulle lägga en beställning över datan på lite grannlåt i form av onödiga smycken? jag hade aldrig förut handlat online från usa, men jag kände att nu fick det faktiskt vara på tiden. sagt och gjort klickade jag hem lite saker från modcloth, en av mina favoritsajter i kläd- och krimskramsväg.

är på det hela taget väldigt nöjd. bortsett från att frakten och tullen gick loss på ungefär lika mycket som krimskramset. sen var den lilla detaljen att ups levererar med bud, vilket är väldigt dumt om uppger sin hemadress och man kommer på att man visst inte är hemmafru eller har hemmakontor. men efter lite krångel så ordnade jag så att de levererade till jobbet istället.

belöningen sen när man färgkoordinerar som ovan och ens pojkvän börjar nynna på "har du sett fru kantarell ...". fast den förtjänade jag nog. i helgen fällde jag kommentaren om att han iklädd en osedvanligt krullig mössa såg ut som bilen i "dum och dummare". ah, sweet love.

translation:
i bought some necklaces from modcloth last week. i am very pleased with my finds, altough it became twice as expensive including delivery and import charge.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall