måndag, mars 21, 2011

hyresrättsinstitutionaliserad

den här veckan har jag storstädat i datan. städat upp på mitt överbelamrade skrivbord, sorterat bilder i kronologisk ordning och rensat bort oviktigheter. då återupptäckte jag de här bilderna som jag troligtvis har hittat på hemnet för länge sedan.


när andra dräglar över inredningsreportage i elle interiör får jag mina inredningskickar av att surfa renoveringsobjekt på mäklarsidor. gillar man urgammalt är det med största sannolikhet renoveringsobjekten som ger bäst utdelning.

sen är det ju något som lockar i just det ofullbordade. i teorin finns potentialen att göra det vackraste huset i världen. ett sånt som fullkomligt osar harmoni och trivsel etcetera.

om nu huset inte får olyckan att köpas av någon som jag som är hyresrättsinstitutionaliserad och knappt ens vet hur man byter packning i kranen.

translation:
i've done some spring cleaning on my computer, thrown out a lot of rubbish and put files in order etc. i found these lovely pictures which i think is from an estate-agent site. when everybody else is checking elle interior for inspiration i scan esetate-agent sites for restoration projects. a part of my fascination is the incompleteness and the potential. but since i rent my apartment, due to lack of refurbing skills, it's probably for the best that some else realises his/her dream instead of me.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall