söndag, augusti 01, 2010

highway to h ... highway one

morro bay

efter värmechocken i las vegas var det skönt att få lämna öknen och bege sig mot kusten. sola och bada lite, fina fisken liksom. men medeltemperaturen i juli för västkusten hade vi glömt att kolla upp inför resan. det visade sig vara väldigt kallt, ensådär 13-16 grader. inget badväder direkt.

morro bay

inget bada blev det, men väl en tur i morro bay med elbåt.

morro bay

vårt motell låg väldigt nära vattnet. jag vaknade flera gånger under natten av skällande hundar. trodde jag. det visade sig vara sjölejon som lät.

morro bay

en betydande del av butikerna i morro bay var second handbutiker. jag hittade tyvärr ingenting.

highway one

vi stannade en natt i morro bay och dagen efter var det dags för ytterligare en scenisk väg, highway one. kanske världens mest kända sceniska väg förresten.

highway one

highway one

highway one

highway one

sjökokoloni.

highway one

mata inte djuren säger skylten vid sjökokolonin. man kan misstänka att förbudet inte efterföljs så bra. den här lille gynnaren kändes lite för tam för sitt eget bästa annars. nästa stopp på resan och slutdestionation: san francisco!

2 kommentarer

egoistiska egon sa...

Jag älskar dina usa-bilder. Men det har jag kanske sagt förut? Värt att sägas igen.

nostalgifabriken sa...

mange tak, alltså, det är ju svårt att inte ta fina bilder i usa när landet är så under-under-underbart. helt klart bästa resan (och dyraste)!

© nostalgifabriken
Maira Gall