måndag, augusti 02, 2010

a place called fog city

san francisco

slutdestination på vår kust till kust till kust-resa var san francisco, också kallad fog city. mäkta populärt på helgerna verkar det som, de få motell som inte var fullbokade hyrde ut sina rum till den här resans saftigaste priser.

san francisco

san francisco

första frukosten i san francisco åt vi på en hederlig gammal diner. den första på hela resan faktiskt. dinern that is, inte frukosten.

san francisco

efter att ha förflyttat oss medelst bil största delen av resan var det skönt att få sträcka på sina krumma ben och promenera runt lite. som att kolla in konstiga frukter i chinatown till exemel.

san francisco

eller spana in våghalsar på husfasader ...

san francisco

och katter i skyltfönster ...

san francisco

och fina hus i the haight. tror inte att det bor många hippies kvar i de här husen direkt.

san francisco

sen är det ju alltid kul att kolla folklivet.

san francisco

när man tröttnat på att gå kan man åka kommunala färdmedel. att överhuvudtaget se något på hjul där det satt fler än en person gjorde mig väldigt glad. ännu gladare blev jag när de var så här snygga.

san francisco

och så kan man fika och ta itu med semestersurdegen: skriva vykort.

san francisco

lycka är också att få gå i ett par ordentliga second hand-affärer. i den fantastiska butiken mystery mister på haight street köpte jag ett par bokstöd i form av cocker spaniels som inte går av för hackor (men som dock grävde ett rätt bra hål i min plånbok).

san francisco

och sedan kollade vi lite baseboll. ganska otippat för att vara jag. men det var faktiskt rätt roligt.

san francisco

fast mest för själva upplevelsens skull. höra någon waila nationalsången på planen innan matchstart, äta pretzels, kolla in den totala avsaknaden av huliganism och, hallelujeja, kunna gå på toa när man ville. jag har nog aldrig sett så mycket tjejtoaletter i hela mitt liv. STORT plus i kanten där.

san francisco

ja, det var den semestern.

rainy day in stockholm

hem till det här igen.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall