lördag, december 31, 2016

mina nio mest gillade instagrambilder 2016

jag som övriga i bloggvärlden och listar mina nio mest gillade bilder på instagram 2016. hur får man reda på vilka som är ens nio bästa bilder då? jo, man går in på 2016bestnine.com och anger sitt instagramnamn så får man en fin liten bild på de nio mest gillade bilderna. jag har haft på känn att 2016 varit ett bra instagramår, tycker jag har fått till mina bilder bra och att responsen varit himla bra. från att tidigare bara touchat 100-likesgränsen tidigare år så har flera av mina bilder kommit upp i och över denna magiska gräns.

mitt följarantal har legat ganska stadigt de senaste åren och har nu i skrivande stund 635 följare. det betyder att responsen sett till följarantal är rätt bra asså. om en bild får 100 likes betyder det att 1/6 -ish av mina följare har reagerat på mitt foto (minus de som interagerat men inte följer mig, så det är ju inte helt vattentätt hur jag räknar, men ändå).

lite bonusfakta: totalt fick jag 12377 likes på mina bilder (wow!) och det måste jag såklart tacka och bocka allradjupast för!

here goes topplistan då:

9. vi går starkt ut med en emma klädd i grönsaker, tagen på midsommarafton. 86 likes.
midsummer 2016

8. en bild på mitt gamla jobb den sista maj. det sista jag gjorde innan jag lämnade stället var att stå några minuter och begrunda allt fint, härjigt, roligt, stressigt och fantastiskt jag varit med om under de 13 år jag jobbade där. passade såklart också på att ta en bild. 95 likes.
Untitled

7. en bild på mig i havanna nu i december där jag har en dagens outfit i form av en muralmålning. en kommentar från en kollega löd: "aha, såg dig inte först. med andra ord lyckad outfit". 95 likes.
havana, cuba | december 2016

6. man i motljus på ringvägen i oktober. älskar att ta såna här smöriga bilder med solnedgångar, reflektioner och sånt. tur att ni också gillar dem, annars hade jag varit lost. 97 likes.
Untitled

5. på femte plats har vi ytterligare en bild från havanna nu i december. den togs i den himla trevliga stadsdelen miramar som jag verkligen kan rekommendera att besöka om ni har vägarna förbi. 102 likes. havana, cuba | december 2016

4. ytterligare en selfie och en dagens outfit. jag klädde mig fint för ett julmingel på jobbet och insåg tre sekunder innan jag skulle gå hemifrån att jag smälte in i vår halltapet. blev ännu roligare när en kollega i kaffekön helt ovetandes visade den senaste bilden från nina hemmingssons instagramkonto och jag kunde kontra med min egen version (också helt ovetandes om ninas bild dårå). 105 likes.
Untitled

3. nu börjar det hetta till här. på fjärde plats hittar vi ganska missnöjd emma på väg till jobbet under snöstormen som kom i november. 106 likes.
Untitled

2. på andra plats en fin liten bil i fin miljö i havanna. 114 likes.
havana, cuba | december 2016

1.  min mest gillade bild på instagram 2016 är (drumroll please) ... en man i fin uniform fipplandes med mobilen som jag smygfotade på tunnelbanan nu i december. inklusive den fyndiga texten: next stop: st helena. hihi. man blir ju väldigt nyfiken på varför han klädde upp sig så fint. 123 likes.
Untitled

jag lägger upp ganska få bilder av människor och speciellt mig själv. det känns lite skämmigt och egenkärt att posta selfies på instagram, men det kanske är läge att tänka om nu när jag ser att flera av mina mest gillade bilder är just bilder på mig? kanske ett fotonyårslöfte blir att försöka dokumentera mig själv mer. det tål i allafall att tänkas på.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall