onsdag, december 28, 2016

emma sundhs #decut2016 del 14-18

årets knäppaste bild

kanske inte knäppaste men absolut den där jag framstår som kusinen från landet. taget i fotobåset på personalfesten. ge mig tre starka hej för en tung inledning på mitt nya jobb, för vem skulle inte anställa den här?!
Untitled

slå in julens klappar

alltså, här hoppar jag över att illustrera med en bild eftersom jag redan hunnit ge bort allt. men ni får helt enkelt tänka er följande: brunt kraftpapper med vita snören. osedvanligt enkelt för att vara jag eftersom jag gärna överöser med allt och lite till.

så firar jag jul i år

julen är ju i princip slut nu men kan meddela att den firades med tradtionsenlig frukost hos oss med grannarna och bff:arna hanna och richard samt drinkar hos dem lite senare på kvällen. mellan dessa tunga aktiviteter åt vi julmat bestående av mammas sillsallad, rödkål, brunkål och skinka samt calles köttbullar och himmelska jansson. juldagen skulle egentligen firas med danskt julbord hos calles mamma och hennes danska man i eskilstuna men vi var fortfarande så jetlaggade att vi vaknade kl 14. så det blev inget av det utan jag låg istället i framstupa sidoläge i soffan och kollade den norska hajpade ungdomsserien skam. så kan det visst gå ...
julfrukost

en person jag saknar

kanske inte en person, utan snarare att jag kan sakna att umgås med folk pre-deras-barn. alltså, don't get me wrong här, jag gillar ju att de har ynglat av sig och så. det är bara det att den här spontaniteten jag älskar när man umgås med folk försvinner helt, av helt naturliga och legitima skäl såklart. för att inte få det att låta som att jag är värsta barnhataren så omformulerar mig och säger att jag saknar spontaniteten som ett liv utan barn tillförde min relation med kompisar. sen är det ju också upp till mig att jobba på att vara mindre spontan och så, jag vet. men jag saknar det i alla fall.

på min önskelista

1) få sova ut. bild härifrån.
2) gråa linnepåslakan. finns här bla.
3) en platsbyggd garderob, typ den här.
4) ett platsbyggt kök i solitt furu, typ byggfabrikens.
6) en ny soffa, kattklösövänlig. har sneglat på en grön i sammet som elsa billgren hade, eller en howardmodell.
7) en ny kompaktkamera med utbytbara objektiv, tex en fujifilm x100t.

önskning

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall