onsdag, november 10, 2010

den som planlöst surfar skall finna

känner mig lite krasslig idag. då är det tillåtet att bädda ner sig i sängen och hänge sig åt slösurf deluxe på flickr. hittills har jag hittat några fantastiska porträtt av geishor och maikor, en del ganska otraditionellt avporträtterade måste jag tillägga. (det sistnämnda får mig att låta som någon slags expert på japansk kultur – det är jag förstås inte. men det är ju kul att ha åsikter).

GEISHA WITH EYES FOR YOU -- Posing as a Bathing Beauty
I HAVE A WIDDLE PUDDY TAT -- A Cutie-pie Geisha with her Cutie-pie Kitty in Old Meiji-Era Japan
THE GEISHA WHO REFUSED TO LOOK
JAPANESE SWIMSUIT GIRLS - Meiji Era Bathing Beauties of Old Japan (13)
A YOUNG MAIKO IN A MIRROR
klicka på bilderna för att komma till källan.

translation:
i'm feeling unwell today. a perfect opportunity to put myself in bed and focus on some serious flick-surfing. so far i've  found these extraordinary portraits of geishas and makos. quite non-traditional i might add (now sounding as some expert of japanese culture – which i'm not. although, it's fun to have opinions).

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall