söndag, oktober 10, 2010

veckan i bilder (med betoning på helgen)

idag är jag för trött för att komma på något vettigt att skriva. så jag gör det enkelt för mig och visar vad jag har fotat under veckan. den som är på jakt efter ett substansfullt inlägg får vackert vänta tills krafterna återvänt.

the weekend in pictures
nån dag regnade det.

the weekend in pictures
tårtan gick in i en plastpåse.

the weekend in pictures
jag och johanna gick på hem & villamässan. där såg jag en pangsnygg tapet från sandbergs tapeter som heter mr & mrs collins. som kronisk prylälskare i allmänhet och notorisk loppisfyndare i synnerhet blev jag och tapeten genast bundisar och polare.

the weekend in pictures
sedan tog vi en tur till gamla stan.

the weekend in pictures
där blev jag bjuden på afternoon tea på tehuset chaikana.

the weekend in pictures

the weekend in pictures
tack johanna, det var fantastiskt.

the weekend in pictures
sen blev jag sugen på mer te, så jag tog mig en teblomma när jag kom hem.

the weekend in pictures
teblomman är inköpt på den legendariska tebutiken kränku i visby. snyggt men inte pråligt, sa fan och målade svansen grön. och självklart inte sådär jättegott.

the weekend in pictures
sen gick jag de 310 metrarna från mig till min vän ann för lite rajraj och trevligheter.

the weekend in pictures
vi pratade om internet, guilty pleasure-musik och alien abductions. mycket spirituellt, eh.

the weekend in pictures
det var nog alles för den här veckan tror jag.

translation:

i'm too tired to write anything substantial, so i'll just show you what i photographed this week.

2 kommentarer

Emma says, style, love & rock and roll. sa...

den tapeten vill jag också bli bundis med!

nostalgifabriken sa...

ja, visst är den fin? en perfekt halltapet. synd att min hall är minimal. blir ju i och för sig billigare att tapetsera ...

© nostalgifabriken
Maira Gall