lördag, april 23, 2016

bästa (och enda) loppisfyndet från berlin

Berlin, thrift find_IMG_8248
här förevisas det enda loppisfyndet som inhandlades i berlin. dumt nog hade jag två veckor innan resan gjort en utrensning i lägenheten av gigantiska mått, så loppispeppen hade svårt att infinna sig. men som tur var hetsade hanna på mig att köpa denna bålskål slash vas för fem euro på loppisen i mauerpark. hon köpte såklart en likadan (tekniskt sett före mig så jag härmade henne istället för tvärtom).

fragila vaser i glas och deras ägares vilja att gå tätt tillsammans på gatan efter otaliga glas bubbel till lunch är inte en bra kombination. för att inte tala om frakten i handbagaget som med nöd och näppe klarades av, men jag kan meddela att båda vaserna anlände södermannagatan hela och vackra.




Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall