lördag, januari 10, 2015

hejdå 2014, hejhej 2015!

det här med att fota dukningar är något jag skäms över att göra samtidigt som jag omfamnar det faktum att jag blir mer lik mor min för var dag som går. (vi ska alla den vägen vandra etc etc ...) i alla fall, så här såg det ut på nyårsafton i casa crazy cat lady.
new year's_liten
vi körde på en "same procedure as last year", vilket betydde otaliga mängder skaldjur. vid halvtolvrycket masade vi oss ut med sikte på erstaberget. förra året hann vi inte riktigt fram till fyrverkerierna och fick fira i en backe, den här gången var det så dimmigt att vi inte såg något. men glädjen var det i alla fall inget fel på!
new years, fjällgatan_liten new years, fjällgatan_liten new years, fjällgatan_liten new years, fjällgatan_liten new years, fjällgatan_liten new years, fjällgatan_liten new years, fjällgatan_liten
sedan gick vi hem och lyssnade på musik och hade oss fram till halv fem. dagen efter var det brunch hos hanna och richard. vi har kanske världens bästa upplägg mellan oss: den som anordnar nyårsfirandet får komma till dukat brunchbord dagen efter och den som har brunchen slipper fixa med nyårsmiddag. och så varvar vi.

nyår 2010 hos kenneth och evelina
nyår 2011 på stort galej på skeppsholmen
nyår 2012 i min älskade lägenhet på malmgårdsvägen
nyår 2013 på södermannagatan

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall