tisdag, december 03, 2013

mitt starkaste minne från 2013 och det gulligaste djuret jag träffat under året

oupps, har visst hamnat på efterkälken med bloggkalendrandet, så jag river raskt av dag två och tre för att komma ikapp.

mitt starkaste minne från 2013 är odiskutabelt den fantastiska kvällen vi spenderade i clarksdale, mississippi, i de gamla plantagestugorna på shack up inn och på red's lounge – en alldeles tvättäkta juke joint. det var en sån där kväll när stämningen helt enkelt var magisk. (och förlåt för mitt masspostande från roadtripen i somras, men nu är jag snart klar. till mitt försvar kan sägas att hösten mestadels har gått ut på att överleva en kvällskurs på berghs, vilket innebär att det enda du har missat är plugg, plugg och ännu mera plugg.)

shack up inn, clarksdale, mississippi shack up inn, clarksdale, mississippi shack upp inn, clarksdale, ms (small) red's lounge, clarksdale, mississippi

det blir såklart delad förstaplats för mina egna katter rutan och tårtan när jag korar det gulligaste djuret jag träffat under året. detta är två damer med helt olika personligheter och ibland undrar jag hur i hela friden de står ut med varandra. men uppenbarligen är tårtans hetsiga temperament och rutans flegmatiska uppenbarelse något som ändå funkar tillsammans.
tårtan & rutan bild-14 bild-16

andra gulliga kandidater var ättlingarna till ernest hemingways sextåiga katter som jag hälsade på i key west samt ett gäng urkonstiga men härliga manatees som jag fick äran att umgås med i homosassa springs, florida. bild-17 bild-18

två djur jag lätt kunde ha sluppit 2013 är skorpionen som kilade runt på gatan och gänget leguaner som bodde i gravarna på en kyrkogård i key west, brr ...

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall