måndag, december 09, 2013

den bild jag är mest nöjd över

är nu ofrånkomligt efter i helens bloggkalender, men jag kämpar tappert på. ikväll är det lucka sju och då korar vi bilden som jag är mest nöjd över.

friday nite jamboree, floyd, va (small) de här finklädda syskonen, som fått i uppdrag att ta hand om sitt yngsta syskon i barnvagnen, drev runt på huvudgatan i den trevliga men skumma staden (osäker på om det verkligen är rätt benämning...?) floyd, virginia.

älskar småstadskänslan i fotot, komplett med raden av människor i bakgrunden som fått tittsylta med glosås till lunch, och hur bäbisen nästan ser ut som en docka. för att inte tala om minen på det äldsta syskonet. gillar också att det här är en bild som inte visar upp minsta tillstymmelse till vuxenlivets problem (fritt fram för valfri amatörpsykolog göra en analys av mitt sinnestillstånd). bilden togs i somras men hade lika gärna kunnat tagits 1965. och eftersom jag är en sucker för minsta lilla som andas nostalgi får detta bli årets bild.

nästa inlägg blir på temat "av alla filmer jag har sett det här året är det här den bästa".

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall