torsdag, december 26, 2013

det finaste meddelandet jag fått under året

god jul och god fortsättning på er, era finingar!

här kommer ett försenat tema 23 i helens bloggkalender! det ska handla om en av mina bästa kompisar. alla har säkert en martha stewart i sin bekantskapskrets och det här är min. här syns hon i full färd med att lägga sista piffet inför vår kräftskiva vi hade för några månader sedan.


den här kräftskivan för ett par år sedan gick inte heller av för hackor. endast en martha stewart skulle våga ha riktiga ljus i de där papperslyktorna till exempel.


alltid med ett estetiskt sinne, oavsett om det gäller att loppisfynda mjölkdrickande barn i hjälm ...

... eller att ställa till med kalas.

det bästa meddelandet jag fick i år var ett sms från sagda kvinna som meddelade att de hade vunnit budgivningen på en lägenhet lite längre upp på vår gata. 3 minuter och 21 sekunder tar det att gå mellan oss.


mys-o-metern på söder har redan börjat stiga betänkligt, hittills har jag hunnit bli hembjuden på ostkväll och julaftonsfrukost. för att inte tala om att vi är inbjudna på ett hejdundrande nyårsbaluns om ett par dagar. hejdå fruktlösa försök att få tag på nyårstaxi eller behöva stå och frysa i tunna nyårskläder på tunnelbaneperrong. hej mys, glam och god mat 3 minuter och 21 sekunder väg hemifrån!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall