söndag, februari 14, 2010

noveltykamera


stressig vecka, därav min bortavaro. nu är jag tillbaka och medan vi ändå är inne på noveltysaker i kameraväg kan jag tipsa om en kamera som väcker sjuka habegär, en rolleiflex minidigi. det ser ut som en pytteliten tvåögd spegelreflexkamera straight från 50-talet, men i själva verket är det en digitalkamera i retroformat som tar pyttesmå kvadratiska bilder.

jag såg en i hong kong och blev kär direkt. men så kollade jag priset och kärleken svalnade lite. i hk kostade den 2000:- och här har jag sett den för 3000:-. om man läser recensioner på datan så fattar man ganska snabbt att den inte har några vidare kvaliteter utöver noveltyutseendet. fast jag ångrar mig lite ändå att jag inte köpte den när jag hade chansen ...

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall