onsdag, juni 07, 2017

ledigt och lösryckt i lissabon

okej, nu ökar vi takten sista kvarten för den återstående etappen av vår portugalresa (tidigare inlägg avnjuts här och här). turen har kommit till lissabon, denna megahärliga stad!

obligatorisk bild på sönderfotad blomsterbutik, check.
lisbon easter 2017
vi bodde på hotel avenida palace, ett femstjärnigt men lite härligt bedagat hotell nära tunnelbaneuppgången rossio. eftersom vi hade bokat via deras hemsida blev vi uppgraderade till ett lite lyxigare rum (hett tips!). detta blir nu min tredje uppgradering i hotell-livet, jag hoppas vid gud att det fortsätter. (och gärna efterföljas av flyguppgradering också).
lisbon easter 2017
medan hanna och richard tog igen sig på rummet kvistade jag och calle över till bairro alto hotel och avnjöt solnedgången på deras rooftop-bar.
lisbon easter 2017
jag drack någon slags ingefära/chili-drink som fick med beröm godkänt.
portugal 12-18 april
sedan möttes vi up och gick till en restaurang som heter taberna tosca. kan verkligen rekommenderas, mycket mummig mat. fyllig sangria också, men frukterna var ganska svårfångade hälsar hanna.
lisbon easter 2017
lisbon easter 2017
vid två tidigare lissabonresor har jag och mitt sällskap utan framgång försökt få en sittplats på pensao amor, en budoirliknande bar som en gång i tiden var ett horhus. (nej, jag orkar inte stå, är inte 25 längre). vi lyckades inte heller den här gången så istället gick vi till pavilhao chines, ett mycket märkligt ställe som för tankarna till en hoarder med samlarmani.
portugal 12-18 april
en mycket bra resa var så slutligen till ända!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall