tisdag, juli 26, 2016

del två i semester-mellan-jobb-semestern där vi badar och går på loppis

startar del två från min semester-mellan-jobb-semester med en bildlig och bokstavlig kalldusch. precis i början av juni var det stekhett, men sedan slog det om och blev junikallt. när det enda alternativet att hålla sig ren är att bada i hjälmaren utan 27-gradig värme i luften att luta sig mot är man inte så kaxig. addera sedan långgrunt och du har en rysare som aldrig tog slut. men en bra bild blev det i alla fall.
Untitled
kanske jag kan nämna ett par ord om min träning också? (för det är ju så himla intressant, eh). enligt mig själv lämnade jag stockholm stark som en tjur och smärt som en kviga, men återvände som en uttjänt pensionär, alldeles tung och krum i kroppen. de få gånger jag orkade mig ut för att jogga på julita tog det emot nåt så in i bängen. och vägen tillbaka är enormt motig fortfarande. gissar att det har att göra med att motivationen saknas. på sommaren är man ju hänvisad till de få friskispass som erbjuds vilket innebär att man måste göra en del gästspel på märkliga pass man annars aldrig skulle drömma om att gå på. men själva naturen var det i alla fall inget fel på de få gånger jag orkade ut på en springtur, se bildbevis nedan:
Untitled
Untitled
det är så vackert här ute på försommaren att man nästan spricker. har helt allvarligt börjat fundera på hur man ska kunna kombinera natur och bo nära storstad utan att ruinera sig själv på kuppen. det säger sig själv, en rätt olöslig ekvation alltså. förhoppningsvis löser det sig av sig själv någon gång i oktober när man ska rensa löv i takrännor och annat trist. annars kommer det bli himla jobbigt alltså.
Untitled
Untitled
"jaha, vad tyckte katterna om att vara på landet då?" so glad you asked, de trivdes alldeles utmärkt, som synes!
Untitled Untitled Untitled
och när vi ändå är på temat katter kan jag ju berätta lite om mina loppisfynd. den här kattkreationen lät jag dock bli.
Untitled
Untitled dessa betalade jag 12 kr styck för. helt fantastiskt att det faktiskt fortfarande går att fynda saker billigt på loppis.
Untitled
den här fina asken fick jag för 25. man tackar!
Untitled
ett annat fynd var matpiraten i katrineholm. allt som man är sugen på (vilket i mitt fall är fetaost, jordgubbar och diverse olika sorters grönsaker) är superbilligt. som bonus har de också en gigantisk lösgodisavdelning som kallas godisgrottan. jag var i sjunde himlen.
Untitled
en helg kom hanna och richard ut också. vi blev bjudna på lyxig middag och drack vin, tittade på brasa och spisade musik till sena timmen. så här ljust var det klockan två på natten. m-a-g-i-s-k-t.Untitled
sedan började jag nya jobbet och det blev midsommar och allt det där, men vi tar det i sinom tid. känner jag mig rätt lär väl midsommarinlägget dyka upp i september. men det kanske är lite härligt att minnas ljusare tider? vi säger väl det va?

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall