fredag, september 04, 2015

crazy cat lady and the city fyndar på loppis i mockfjärd

IMG_6515_liten
jag ber om ursäkt för att det blivit en del husdjursbilder på bloggen på sistone. ibland måste jag få utlopp för mina crazy cat lady-tendenser någonstans och då är det tyvärr de egna kanalerna som får dra det största lasset. och som den crazy cat lady and the city jag är måste jag dokumentera när mina katter går runt i friheten utomhus.

ska tilläggas att det är ett smärre katt-trauma varje gång det ska åkas i bur och själv fick jag ett människotrauma på kuppen när jag själv kånkade två kattburar samt packning på tåget hem. men det är så värt det, exempelvis kan man äta obegränsade mängder gräs så att man kan kräkas i ännu större mängd på golvet. (om man är katt alltså).
IMG_6595_liten
IMG_6612_liten
tårtan är lite oberäknelig så henne får man hålla i koppel. nöjdhetsindex noll.
IMG_6622_liten
sedan måste jag bara visa det största miraklet av alla. min kära katt rutan, som följt mig i hela mitt vuxenliv, och som aldrig visat något intresse för varken lek eller härj, fick katt-spatt och klättrade upp i äppelträdet. även om hon endast kom ca tio cm upp på stammen och sedan  – i förnedrande sakta mak –  kasade ner igen är det här så olikt henne att jag blev alldeles till mig (därav den suddiga bilden).
IMG_6559_liten
en som inte är så nöjd med katt-arrangemangen är hunden i huset.
IMG_6593_liten
jag utlovade även ett loppisfynd i detta inlägg, så voilà! ett stycke antik duschblandare i mässing. inhandlades på tulavippan för 750 riksdaler (obs! hemsidan är värd att kolla in ur tidsreseaspekt). när jag googlade priser på nytt i samma stil insåg jag snabbt att det här var årets bästa loppisfynd eller ja, inte om man räknar in priset för den ännu inte existerande men i högsta grad teoretiskt planerade-ish badrumsrenoveringen. men det kommer bli fint! om vi får ändan ur vill säga (detta inkluderar även den icke-slutförda hallrenoveringen).
IMG_6539_litenIMG_6527_liten IMG_6529_liten
vi passade också på att gå på auktion. inga inrop, även om jag fortfarande grämer mig över de två vita ormbunkssofforna i gjutjärn som jag gärna hade ropat in om jag hade haft en bil + släp + körkort. IMG_6540_liten
vad mer kan man göra i dalarna?
IMG_6542_liten
grilla i motljus, check. IMG_6554_liten IMG_6562_liten IMG_6572_liten
titta på diverse naturliga under, som regnbåge, regndroppe och dimma, check.

samt trivas med livet i största allmänhet.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall