fredag, juli 10, 2015

en bra start på semestern

här kommer en gåta: hur vet man att våren och sommaren varit kall och blöt? jo, när man tittar i väderappen i telebobon och blir exalterad över 21 grader och halvsol.

men efter att solen lyst (höhö) med sin frånvaro i en-två månader small det plötsligt till rejält förra veckan med sol och finfina temperaturer (dvs över 25 grader). av en märklig slump sammanföll detta med den sista arbetsdagen före semestern. så vid fyra drog jag från jobbet med väskan full av badkläder och siktet inställt på rävudden för att möta upp den här trevliga trion.
IMG_5600_liten
vissa med lite mer attityd än andra.
IMG_5603_liten
drack den första semesterölen och åt de första semesterjordgubbarna.
IMG_5597_liten
tog det första semesterdoppet. det första doppet i år faktiskt. Foto 2015-07-03 01 47 28_liten
gillar de här personerna skarpt.
IMG_5624_liten
sedan traskade jag upp till örnis. på vägen blev jag tvungen att stanna för att fota lite grönt.
IMG_5631_liten
IMG_5629_liten
när jag bodde i aspudden var det enbart personer av mycket tvivelaktig karaktär som frekventerade pub diset, men i takt med områdets gentrifiering kan man numera stöta på alla sorters människor där. bland annat de här tre.
IMG_5633_liten
plus några bonuspersoner i bakgrunden.
IMG_5635_liten
en yngre herre verkade mycket betuttad av min närvaro när jag skulle beställa öl i baren och fick höra klassikern:
kommer du hit ofta?
samma herre kommenterade också mitt ölval:
utmärkt val! det är faktiskt veckans öl.
den sistnämnda kommentaren går för övrigt att kategorisera in under "män lär kvinnor uppenbara saker". min slutledningsförmåga hade redan räknat ut att det var något speciellt med den ölen eftersom ALLA på stället drack den flaskan och med största sannolikhet var det något som hade att göra med prisvärdhet. men thanks ändå for stating the obvious.

sedan gjorde mötte jag upp min kille efter att han slutat jobbet och så promenerade vi hem i den fantastiskt vackra sommarnatten.
IMG_5642_liten
och dagen efter drog jag till paris! men mer om detta i kommande inlägg.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall