måndag, mars 17, 2014

en söndagslista

har man inget bättre för sig kan man ju alltid svara på lite listor. den här hittade jag hos elsa. glömde dock att publicera den i söndags, så det får bli en söndagslista på en måndag helt enkelt.

hur ser din skrivbordsbakgrund ut?
jag har en förkärlek för att spara allt jag pysslar med för tillfället på skrivbordet, men just nu är det faktiskt ganska välstädat. bilden kommer från the boat lullabies, en systersida till squareamerica som är en av mina favoritvintagebildsajter (jag har skrivit om den här, nu verkar den sorgligt nog vara nedlagd).

en bild du tar med photobooth nu tack!

min datakamera strular, men kan jag fresta med den senaste bilden som är tagen på mig? från igår när vi firade hannas två nya jobb med brunch på urban deli.

tre saker du ska göra idag
om söndagsenergin räcker så:
1. jag läser en tyskakurs via jobbet, så idag ska jag öva på att sätta tyska verb i perfekt.
2. städa. vårsolen har en elak tendens att visa upp resultatet av vinterns fuskstädande som tidigare dolts i stearinljusens sken.
3. boka boende till en långweekend i istanbul i april. förresten: har någon tips på se/göra/hänga i istanbul så får du gärna hojta i kommentarerna nedan.

det tråkigaste som hänt i år?
att det förmodligen inte blir en usa-resa i år. fast det kanske är årets tråkigaste icke-händelse snarare.

det bästa som hänt i år?
det allmänna myset i kvarteret när man har två bra vänner som bor inom en radie av ett par minuters promenad.

tre senaste sms
1. Kool. Ses där! (från andreas som gled förbi urban deli igår)
2. Hej Emma! Kom tidigt så jag går in. (från en kollega som hjälpte mig att hitta lite pynt på panduro för en kampanj vi ska ha på pocket shop)
3, ja den börja 18. nu quizzar vi på southside! (svar på min fråga till björn om förhandsvisningen av grand budapest hotel var klar)

nuvarande besatthet
musik: den här haimdoftande låten samt den här skämskudden som skulle passa i valfritt friskispass (men till mitt försvar så är den sjukt catchy):
tv: true detective och senaste säsongen av shameless
kläder: spenderade åtskilliga timmar igår på internet att hitta de här fantastiskt snygga vansskorna i min storlek. tyvärr ett fruktlöst sökande.
mat
allt med ingredienserna sesamolja och japansk soja.

mest romantiska som hänt på senaste
för ett par dagar sedan jämförde calle mig med en problemhund “en sån där som gör att hela ens liv cirklar kring den där hunden”. dock sagt med kärlek. tror jag.

ett jobb du aldrig kommer kunna ha
vad som helst som innebär höjder, elaka personer och tristess.

tre saker i din bokhylla

en dixie-kokbok inhandlad i giftshoppen i martin luther kings hem i atlanta, ett nytryck av boken four little kittens inhandlad på mystery mister i san francisco (vars författare påstås vara lol-catsfenomenets uppfinnare) samt ett bokreaköp på adlibris, expeditionen av bea uusma.

något du inte gillar hos andra
folk som inte passar tider. fruktansvärt respektlöst att slösa med andras tid så där.

en dålig sida hos dig själv
är väldigt långsint och minns oförrätter i åratal efteråt.

en maträtt du är sugen på prick nu

pannkakor.

helgplaner?
jobbar endast i undantagsfall med att planera nästa helg en vecka i förväg. tar gärna helgen som den kommer, förutom att det alltid brukar bli en tripp till återvinningen vid lunchtid på lördagar (jag och mitt extremt spännande liv …)

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall