måndag, september 12, 2011

yours truly – numera även på bokomslag

det är aldrig för sent att bli en cover girl. i mitt fall tog det i runda slängar 31 år – men den som väntar på något gott och så vidare.

men hur i hela friden gick det här till? jodå. de kritiska punkterna listar jag nedan:

1.  man måste vara beredd på att spendera minst 50% av sin lediga tid i provhytterna på beyond retro, provandes fluffiga bröllopsklänningar och andra maränger. här vet jag faktiskt bara en person som kan överträffa mig och det är helen alfvegren. kvinnan borde få livslång rabatt så som hon (med all rätt) lovebombar stället!

2. alltid. alltid. alltid. ha kameran med.

3. trakassera sina facebook- och twittervänner med så många bilder att någon till slut säger "okejdå, du får väl vara med på ett bokomslag då".

nu har jag fått blodad tand slash hybris, så ehhrrm, är det någon annan som känner ett extremt behov av att ha mina bilder på en bok eller något annat kommersiellt går det bra att kontakta mig.

vill du använda mina bilder till något icke-kommersiellt artytjohejsan går det alldeles utmärkt att ladda ner bilder från min flickr. nästan alla bilder (förutom dem med folk på) är licensierade under en creative commons-licens som gör att du får sprida och remixa mina bilder för icke-kommersiellt bruk om du uppger att det är jag som har tagit den. bra va?


2 kommentarer

Helen sa...

Jag ska norpa ett ex så snart den kommer på pocket! Det är ju så fint att det är Pias förlag också!

nostalgifabriken sa...

ja, eller hur?! printz is the shit!! hoppas hon inte byter omslag på pocketen, vore mäktigt att hamna även där.

© nostalgifabriken
Maira Gall