onsdag, maj 04, 2011

om cyklar, solen och lupiner

påsk på landet
nu var det ju rätt länge sedan det var påsk, men jag vill ändå visa lite vad vi pysslade med under helgen. bland annat åkte vi ut på landet. där var det såhär fint.

påsk på landet
när man har ett landställe är det ju rätt mycket som ska tas om hand. bortsett från det faktum att vårt innertak är i skriande behov av reparation är det ju en massa andra grejer som pockar på  uppmärksamheten, typ rensa skräp från stuprännor och sånt. fast vi blev så överväldigade att vi inte riktigt orkade göra annat än att fixa i ordning cyklarna.

påsk på landet
här ser ni en av mina specialiteter (fast det är inte jag på bilden alltså. men strax efter att bilden togs lämnade tomas över åt det sanna proffset). jag är helt enkelt världsbäst på att byta slangar på cykeldäck. för att bli så bra som jag krävs ett mjukt handlag och en stor portion envishet. kom ihåg det nästa gång du får punka.

påsk på landet
efter att jag hade vunnit slaget över slangarna var det dags att provåka lite. det gick ju galant!

påsk på landet
sen var det back to work. lupinerna har härjat fritt i trädgården de senaste 15 åren, så jag gav dem en riktig match och grävde upp rötter stora som trädrötter. sen klagade tomas på att jag lämnade stora hål i marken formerly known as gräsmattan. jag tror vi får ta dit en jordfräs och röra runt lite om vi ska vara lupinfria innan århundradets slut.

påsk på landet
hittade det här i en buske. jag tyckte det var ganska fint, så jag lät det vara.

påsk på landet
men det var inte bara jobb som stod på schemat. en hel del sånt här hanns med också.

translation:
we spent easter in our summer cottage, doing some yard work. but a garden is also ideal for some serious relaxing.

3 kommentarer

Emma - EoE diary sa...

Åhhh lupiner som jag älskar. Släng hit lite rötter nästa gång vetja! Gillar hur bilden på cyklisten verkar visa upp ett kritvitt buttcrack men förstår ju att det egentligen är bältet :)

nostalgifabriken sa...

haha, det såg jag inte förrän nu! vi har lupiner över i princip hela tomten. det är ju fint, men jösses vad snabbt de kan ta över en hel trädgård om man inte passar sig...

Emma - EoE diary sa...

Oj det lät ju lite extremt att ha dem över hela tomten. Jag skulle vilja ha några utmed en bit vägg eller kanske stockrosor för extra mycket torparidyll :)

© nostalgifabriken
Maira Gall