lördag, november 04, 2017

hösthelg i visby

en av mina vänner bor i visby och varje höst brukar vi ta oss en svängomhelg till gotland. så förra fredagen mötte jag upp dessa personer på cityterminalen.
gotland höst 2017
och när jag la upp den här bilden på instagram på den annars så öltörstiga kenneth blev jag anklagad för att sprida fake news.

anns smått stirriga blick kan förklaras med att hon för första gången på länge hade varit ensam hemma i över två timmar utan barn och make. "hann göra massor, men sen hade jag ändå så mycket tid över så jag satte på depeche mode på högsta volym och dansade loss. fast sen var det ändå en hel timme kvar tills att bussen skulle gå".

andreas betedde sig normalt i alla fall.

påfallande ofta råkar denna gotlandshelg sammanfalla med gotland grand national, världens största endurotävling. ett favoritminne från år 2011 är när vi åkte ut för att kolla tävlingen och björn blev inlåst i en bajamaja. i år blev det dock inget ggn pga regnet hade förvandlat tofta skjutfält till lervälling. så en liten promenad genom visby i höstskrud var ungefär det vi mäktade med.
gotland höst 2017
gotland höst 2017
bandfotot.
gotland höst 2017
gotland höst 2017
gotland höst 2017
gotland på hösten är magiskt tycker jag. de mättade jordiga färgerna mot havets blåa. lugnet. vädrets krafter. och så vidare och så vidare.

på tal om väder fick vi verkligen smaka på riktigt höstväder under hemresan i form av full kuling, med våghöjder på mellan tre och fem meter ute på havet. helena verkade väldigt cool innan vi sa hejdå, men så fort vi steg i land i nynäs skickade hon ett sms om att hon själv ALDRIG hade satt sig på båten. eh, jahaja.
gotland höst 2017
lördagen bjöd också på drinkar och mat på surfers, godaste drinka och mata i stada! bara det faktum att man faktiskt kan få ett bord, till skillnad från surfers i stockholm, får mig att bli alldeles överexalterad över detta ställe. tant gick hem vid halv elva men de andra fortsatte långt in i visbynatten. tycker det är helt obegripligt att ann och kenneth, föräldrarna i vårt lilla gäng, sedan orkade gå upp vid sjurycket för att ta den tidiga söndagsbåten hem. å andra sidan är de ju ruttade på det här med no sleep.

jallafall, det var den årliga gotlandshelgen!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall