torsdag, januari 14, 2016

den rafflande fortsättningen på vad som hände under jullovet

problemet med att försöka renovera sitt hushåll under högtidsrelaterade ledigheter är att det alltid behövs en massa småpill-prylar samtidigt som specialbutikerna har ännu mer specialöppettider än vanligt. fredells och öppet 365 dagar om året-wirströms kör ju på som vanligt, tack gud för det när man behöver obskyra saker som avlång metallfyrkant med hål i vardera ända för dörrhandtag (låt inte mitt fina fackspråk förvirra, jag är en renoverar-novis, jag lovar). men när glasmästeriet äntligen var öppet i mellandagarna var promenaden dit så exalterande att den tydligen var värd att bilddokumentera.
IMG_7593
IMG_7596
detsamma gäller den soliga promenaden mot öfre. (renovering OCH väder, intresseklubben antecknar).
IMG_7600
IMG_7611
jag ÄLSKAR sekelskifte, skulle kunna köpa allt i denna butik. vilket jag inom en snar framtid har gjort om man tittar på mina utgifter denna månad.
IMG_7617
sedan kände vi att det fick vara nog att lajva stockholmsk medelklassklyscha, så vi avslutade utflykten på broncos bar på tegnergatan och åt en dagens lunch.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall