tisdag, januari 04, 2011

bland skaldjur, skjutglada ungrare och total avsaknad av klädsmak

medan jag höll på att redigera årets nyårsbilder funderade jag på vad jag hade gjort de senaste nyåren. fick lite panik när jag inte ens kom ihåg vad jag gjorde förra året. tur att jag har en stor hårddisk med bilder att fräscha upp mitt guldfiskminne med.

in retrospect - new year's 2006
vi tar oss en titt på nyår 2006. humöret är det i alla fall inte något fel på. men kläderna och accessoarerna ..? hjälp! synd att man inte hade något vett att klä sig snyggt på den tiden man var len i hyn och fast i hullet.

in retrospect - new year's 2006
om man ska skönja ett tema så är det nog olika nyanser av grönt.

in retrospect – new year's 2007
nyår 2007 firades i vår förra lägenhet i midsommarkransen.

in retrospect – new year's 2007
tema skaldjur och fagra fruntimmer.

in retrospect – new year's 2007
in retrospect – new year's 2007
in retrospect – new year's 2007

in retrospect - new year's 2008
temat för nyår 2008 verkar av bilden att döma vara mjuk, sval och värdig i budapest.

in retrospect - new year's 2008
glöm svenska försiktighetsmått – här bränns det av fyrverkerier lite var som helst. killen som stod bredvid mig tog upp sin pistol och firade av några skott i luften. vet inte hur representativt det är för ungerskt ordinary nyår, men jag flyttade mig i alla fall ett par steg åt sidan efteråt.

in retrospect - new year's 2008
nyårskvällen fick en finfin avslutning på favoritbaren szimpla där kameran visst immade igen.

in retrospect – new year's 2009
nyår 2009 – tema helylle i hälsingland.

in retrospect – new year's 2009
promenader och uteliv var grejen.

in retrospect - new year's 2009
in retrospect – new year's 2009
in retrospect – new year's 2009
jag verkar ha haft det rätt bra de senaste nyåren, det var ju bra att veta.

translation:
while editing my photos from new year's i started wondering what i've done on previous new year's. i panicked when i didn't even remember the last one. luckily for me i have a large harddrive full of photos to remind my gold fish brain. 2006 i was very young and cute but unfortunately i lacked clothing taste. 2007 was filled with shell fish and fair females. 2008 i was smooth, cool and dignified in budapest. 2009 i was sporty and cosy in hälsningland. i seem to have had some nice new year's.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall