tisdag, november 03, 2009

mångalen

jag har sällan sömnproblem, klipper med ögonen redan vid nio på vardagskvällarna och kan lätt somna innan tio. speciellt nu när jag håller på att läsa anna karenina av leo tolstoj. det är inte så att den är dålig – tvärtom. men när man hårdkör jobbajympamiddagtvättochstäd i veckorna är det svårt att hålla entusiasmen på topp sida upp och sida ner för dåtida revolutionära jordbruksomläggningar i ryssland. men inatt kunde inte ens den ryska livegenskapen få mig att somna. sjukt förargligt! tänkte jag medan jag förgäves vred och vände på mig för att åtminstone hinna få några timmars sömn.

när jag kom till jobbet i morse och slängde ett öga i almanackan förstod jag varför. fullmånen vinner över anna karenina alla gånger.



bild härifrån

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall