söndag, november 09, 2014

kommande festligheter vecka 46

här sitter jag och har lite sådär lagom med söndagsångest. inspirerad av elsa råder jag bot på detta genom att lista kommande roligheter i veckan:

på måndag ska jag förhoppningsvis skicka vår julkampanj på tryck. den är lite försenad pga abnorma svårigheter att hitta en röd dörr plus att vi kämpat med att få fram ett typsnitt som känns juligt och snirkligt men ändå läsbart. det är för övrigt inte bara vi som kämpar med trilskande jultypsnitt läste jag i veckan...
IMG_3181
på måndag ska jag också äta lunch med en person som fyller år i veckan. hen vet inte om det än så vågar inte skriva ut namnet av rädsla för spoilervarning. hoppas även på att kunna ta mig ut en sväng och jogga på kvällen (min nya besatthet efter att ha kommit på att om man joggar suuuuperlångsamt orkar man faktiskt springa långt). Gotland oktober, liten
på tisdag är det dags för #doloresfrukost, döpt efter initiativtagarna @zannanas och @kentsonics företag dolores ck. vi (dvs en massa löst internetfolk tex cecilia@6ft5, @martingustaf och @brandoholic) brukar ses någon gång i kvartalet för att äta frukost på louie louie innan jobbet. det brukar vara en mycket trevlig start på dagen. på tisdag kommer även myrorna och hämtar det som jag rensade ut på vinden och på kvällen är det dags att yoga loss lite.

på onsdag ska jag riva av ett gäng jobbmöten och på kvällen ska jag mingla med david nicholls, han som skrev den fantastiskt fina boken one day. har faktiskt ätit middag med karln i fråga också (för övrigt samma gång jag träffade cecilia för allra första gången). i alla fall är han jättetrevlig så det här kan mycket väl bli veckans höjdpunkt tänker jag.

på torsdag ska jag bland annat förbereda en butikskampanj och en butiksöppning. i januari öppnar vi ytterligare en butik i finland, så det krävs en del pompa och ståt alltså. på kvällen är det medeljympa på friskis som gäller.

fredag! inget av vikt inplanerat. men gissar att jag kommer äta och dricka nåt gott och somna i soffan till någon trevlig film på dattan.

på lördag och söndag tar jag, calle, hanna och richard en sväng till stockholms filmfestival och kollar the imitation game som handlar om alan turing och hans arbete med att knäcka tyskarnas kodsystem under andra världskriget.

sist men inte minst ska vi också kolla filmatiseringen av klas östergrens fantastiska bok gentlemen.
kommer bli en fantastisk vecka alltså!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall