lördag, maj 15, 2010

macarons & mousserande

när jesus som bäst flög upp i himlen traskade jag över till hanna som bjöd på mousserande vin och fransosmacarons.

macarons & mousserande

macarons & mousserande

eftersom hanna är en martha stewart in rockdisguise är hon smaken själv när det gäller att duka och värdinnan med stort v i bjudningssammanhang.

macarons & mousserande

lite avundsjuk är man. jag är mer av en gott för sig gott tillsammans, snyggt för sig snyggt tillsammans. vilket mestadels innebär fetaost i precis all mat och rutigt, randigt och prickigt samtidigt på bordet i porslin- och servettväg. gärna i alla olika färger.

macarons & mousserande

dessutom brukar jag alltid glömma saker i ugnen eftersom jag tycker att det är roligare att prata med gästerna istället för att koncentrera mig på maten. fingerspitzgefühl lika med noll.

macarons & mousserande

i alla fall, det var ett idealiskt tillfälle att tjeja loss rejält. bli lite tipsy, äta sötsaker och prata relationer.

macarons & mousserande

macarons & mousserande

sen blev det kväll. men det hindrade inte oss från att tjeja vidare.

macarons & mousserande

men sen var det dags att gå hem så att man skulle orka med sista jobbdagen innan helgen, puh.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall